piątek, 10 marca 2017

GOFRY JAGLANE.

Widząc Wasz entuzjazm w stosunków go tych gofrów postanowiłam śpieszyć z przepisem. W końcu weekend się zbliża i przyda się jakiś nowych przepis na pyszne śniadanie lub słodką przekąskę. Gofry przygotowałam z kaszy jaglanej, której standardowo za każdym razem gotuje za dużo. W trakcie tego eksperymentu postanowiłam dodać jeszcze mąkę pełnoziarnistą pszenną, jeśli jednak nie po drodze Wam z glutenem zamieńcie ją na jakąś bezglutenową. Aha i jeszcze jedna rzecz, a w sumie dwie. Po pierwsze rozgrzejcie bardzo mocno gofrownicę, bo inaczej gofry mogą nie wyjść. Po drugie, gdyby ciasto wydało Wam się za rzadkie dodajcie trochę więcej mąki.


GOFRY JAGLANE
8 sztuk

500 g ugotowanej na sypko kaszy jaglanej
60 g mąki pszennej pełnozniarnistej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
250 ml mleka
2 łyżki oleju kokosowego
3 łyżki syropu z agawy lub klonowego
szczypta soli

Wszystkie składniki gofrów umieścić w misce i całość zmiksować blenderem. Odstawić na około 20 minut. Bardzo mocno rozgrzać gofrownicę, po czym nałożyć porcje ciasta. Gofry piec według wytycznych producenta gofrownicy, mi zajęło to około 8-10 minut. Podawać z dżemem lub owocami.
SMACZNEGO!!!







6 komentarzy:

  1. Wyglądają tak pięknie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Już mi ślinka cieknie. Też gotuje za dużo kaszy, spróbuję twojego przepisu. Odpalam blender, grzeje starego dezala i zjem sobie na kolacje twoje gofry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że trafiłam w gusta :)

      Usuń
  3. Dawno już gofrów nie jadłam...
    Chyba muszę za dużo kaszy jaglanej ugotować ;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP